-Doktorn, vad har jag för fel? ...

.. - Det kan jag tyvärr inte säga. Vi läkare har som du vet - Tystnadsplikt.

Tidigt imorse väckte mamma mig för att jag hade fått en tid hos doktorn. Så det var bara att kliva upp och inte klaga mer över det.
Men han var försenad, så jag fick sitta där och glo medan en liten liten unge var irriterande och började skrika.
Det fick mig att längta hem till sängen ännu mer. >_<
När jag väl fick komma in till han, Lajos hette han x'D
Han lyssnade på mina lungor, min hals och knackade på min panna O.o
Sen var det över. Han sa att jag skulle gå ut igen och vänta på att en annan läkare hade tid och skulle ta näsprov och blodprov på mig.
Den jobbiga ungen var kvar när jag kom ut igen (Egentligen var han ganska söt. men han skrek)
Blodprovet gick bra - Även fast hon inte träffade blodådran utan fick köra runt nålen i armen på mig, och det gjorde ont.

Mamma ska ringa dit på torsdag eller fredag för att kolla om blodprovet säger nåt.
Det enda som finns för mig att göra är att vara täppt i näsan och vänta på det bästa.
Vad nu det kan bli...

***

Varför blir jag extra kreativ hemma när jag inte har något att göra?
Det är bara en dag sen Kaisa åkte (Hoppas att hon har bra väder iaf)
och redan så har jag hunnit baka en massa.
Igår bakade jag muffins. Dumlemuffins x3 Som redan är slut, eftersom mina familjmemedlemmar är glupska av sig.
image44

Men dom blev ganska fula, erkänn?
Det där klibbiga ovanpå är chokladglasyr och krossad Daim. Ibland måste man lyxa till det x'D
Och idag bakade jag blåbärspaj och Äppelpaj.
Nånting för Simon att äta xP

Det är prick nio dagar tills skivorna släpps! *kroppen skakar*
Jag tittade på en reklam för skivan idag *kroppen skakar ännu mer*
Jag kommer få allvarliga spasmryck när dom anländer i brevlådan. KYAH!!! ><
Börjar fundera vart grejerna från Linus har tagit vägen.. O.o
Han skickade ett sms förra veckan och sa att dom skulle komma snart.. Menade han då att han hade skickat dom och att dom skulle komma fort, eller menade han att inte hade skickat dom än? Det känns ju sjukt fel att fråga också- att bete sig som en girig barnunge är inget man vill. Jag har redan frågat en gång.. Och då svarade han bara "Vadårå, är du girig nu?" Det var säkert menat som en skämt, men jag skulle ändå känna mig dum om jag påpekar det en gång till.
Så tills dess att han kommer ihåg att han faktiskt skulle skicka saker till mig så får jag nöja mig med det jag redan har ^-^


--------------

JAG LÄNGTAR SOM FAAAAAAAAAAN! ><
Sitter och lyssnar på en massa radiorips av låtar från Pacific.. I och för sig så ska jag inte klaga på ljudet, för det är helt okej.
Jag kan inte ens beskriva hur galen jag kommer bli den dagen dom släpps.
"GE MIG!" *Rycka* image45


"Kitto nantoka naru sa
Shinpai wa nai sa
Kono michi massugu itte miyou
Kaze ga fuku mama sou kanjiru ga mama
Susumeba daijoubu ashita mo ii no tenki"

*REPEAT*

Den är så bra ^-^
**
Just ja.. Det var det här lovet som jag skulle skriva en massa på, så att Kaisa hade nåt att läsa när hon kom hem, och för att jag skulle ha nåt att göra. Men jag har inte börjat än. >< Jag har en massa idéer.. Men ingen att skriva x'D
Kan citera en sak dock, som jag satt och skrev när jag väntade på att Kaisa skulle bli klar hemma.
Den är inte lång, och helt barnvänlig..

Douzo!

"He is Massu. The one person I still really love with the bottom of my heart." Ryo thought as he glanced at his friend, who was eating as always.
"Oi Ryo. What?s up?? Massu asked, with his mouth full of rice.
"I want to tell him how I feel. But I can't"
"Eh?" Ryo frowned, tried to look as cool as he could.
"You look so absent.. Or I mean. You're so quiet. Ueda walked in here for a while ago, and you didn't even throw him an insult. Are you sick or something?"
Massu leaned in and touched Ryo's forehead with his palm.
Ryo almost jerked back, at the feel of Massu?s warm hand.
"No.. You sure don't got a fever" Massu smiled and continued eating.
"I do have a fever dumbass" Ryo mumbled, not loud enough for Massu to hear him.
"Eh? Did you said something?"
"I have a Massu-fever. That?s a very cruel disease."
"No, I didn't say anything" He responded and started to bite on one of his nails.


Nu är det nog dags att gå upp och fixa till mig lite, innan jag ska upp till Simon.

Nya ne, minna-san! ^-^


image47

 

image46

 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0