CV står för Curricilum Vitae..

Och det är Latin. Bara så ni vet det.

Idag var "första" riktiga skoldagen sedan sommarlovet.
(Igår när jag lade mig hade jag varit uppe i cirkus 34 timmar)

Om två veckor ska jag ut på praktik. Igen. Den här omgången så ska jag och Malin Elvan Elfström söka praktik på Djungelhuset, som är som ett slags lekhus för barn. (sounds gay, doesn't it?)
Hon ringde dit igår och de ville att vi skulle komma dit idag med ett varsitt CV.
Så jag har skrivit ett cv idag, tillsammans med ett personligt brev... och jag kom fram till: Det är jävligt svårt att skryta om sig själv när man skriver ett cv.  o.o
Där ska man ju verkligen sälja sig själv och tala om för arbetsgivaren hur awesome man är.
Det är lite konstigt med oss människor. Vi är jäkligt snabba på att tala om det negativa med oss själva när vi ska beskriva oss, men det är svårt att göra samma sak, fast med positiva grejer. Jag är precis likadan.
Jag satt ett bra tag och försökte komma på mina bra sidor. Det är mycket lättare för andra människor att tala om vad den tycker!

Det slutade iaf med att jag skrev: Som person är jag väldigt öppen, social, lojal och glad. Jag har lätt för att ta till mig nya uppgifter och på att passa tider. Jag är även bra på att komma överens med både barn och vuxna.

Så nu vill jag höra era svar. Skulle ni anställa mig? :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0