Man or WoMAN?

VM i Friidrott är i full gång. Förutom starka misstankar om att Usain Bolt skulle vara dopad (har ni sett hur fort karl'n springer eller?!) så är ändå Caster Semenya den största skandalen detta VM.
Idrottsjournalister och alla andra som tycker att kön är den viktigaste kategorin att dela upp människor i har nog haft några jobbiga dagar kan jag tänka mig. Caster Semanya vann ju som sagt ett VM-guld på 800 meter och gjorde det på en fantastisk tid.
Problemet är  dock att Semanya inte ser ut som vi förväntar oss att en kvinna ska se ut. Hon kompenserar t.ex. inte sina muskler med långa naglar och svallande hår, som alla andra brudar.
Men ska det verkligen avgöra om det är en kvinna eller en man? ...För i såna fall måste jag ha sett ut som en pojke när jag var yngre.
Att behöva bli könstestad "dra ner brallorna nu så vi får titta vad du har där nere", bara för att hon inte ser ut som normen brud gör -det är bara förnedrande.



Såhär lät det nog på Aftonbladets redaktion den dagen:

- Hö, hö. Den där Semanya ser ju inte direkt kvinnlig ut.
- Hö, hö. Nej, hon är nog en han.
- Hö, hö. Ska vi göra en rubrik som säger att hon är en man?
- Hö, hö. Ja vi skriver utMANaren så får Svennebanan något att skratta åt.



Men när jag ser dessa bilder börjar jag fan undra. varför har hon pojkshorts på sig? Och på den här bilden ser hon verkligen ut som en kille.

AAAH! Nu blir jag lite fundersam här.

Kommentarer
Postat av: Kaisa

Gud, där har vi en kvinna som gett allt för sporten!

Jag ser upp till folk som henne, men aldrig i mitt liv skulle jag vilja VARA henne.



Jag blir faktiskt förvirrad själv. Man eller Kvinna?

Kvinna som blivit Man eller Man som lurar folk att han är Kvinna?

It's weird! =O

2009-08-22 @ 11:35:29
URL: http://flummishbehaviour.blogg.se/
Postat av: Maria

Hennes mamma säger "hon är tjej, jag har fött henne, det är tragiskt att folk tror såhär"

Men... jag undrar om hon har tagit en ordentlig titt på sin dotter.

Tjejer ser inte ut sådär, oavsett hur "grabbiga" dom än är.

2009-08-22 @ 13:01:32
URL: http://nishikidobsessions.blogg.se/
Postat av: Kaisa

När kvinnor tränar som dom där gör förlorar dom allt "kvinnligt" ju. brösten går väck, håret klipps av för att det är ivägen.. och musklerna väller fram!

Plus att dom inte går in i puberteten förrän dom är typ 30 dom där.

tragiskt.

2009-08-22 @ 15:12:41
URL: http://flummishbehaviour.blogg.se/
Postat av: Kaisa

Det enda jag tar tillbaka av det där är: tragiskt.

så mycket som den där shemalen tjänar så..

2009-08-25 @ 16:39:44
URL: http://flummishbehaviour.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0