Harry Potter och halvblodsprinsen var det ja!

JAG GLÖMDE SÄGA DET, MEN JAG VAR PÅ HARRY POTTER OCH HALVBLODSPRINSEN I MÅNDAGS!
Harry Potter is awesomely awesome, always been and always will be.
Det är väl det jag kan säga om den. Harry rules.
Under största delen av filmen satt det dock ett par idioter två stolar bort från oss och lät. Killen som uppenbarligen hade något problem lät som en babian på crack. Han skrattatde Och tjejerna skrattade. Högt. Det var det mest irriterande jag någonsin varit med om på bio någon gång i hela mitt liv. Och då har jag ändå sett en hel del filmer. Flera gånger hade jag lust att ställa mig upp och skrika "HÅLL KÄFTEN UNGJÄVEL!!!", men jag insåg att då hade jag varit den som störde istället. Så jag bet nästan av mig läpparna i tystnad istället.
Jag kan tyvärr inte göra en riktig recension på filmen, eftersom jag av anledningen jag nämnde inte kunde koncentrera mig riktigt, men jag gillade den ändå. Det är ju Harry Potter for christ's sake. Det kändes lite surt att behöva betala 100 spänn för att bli störd under tre timmar. Hade jag velat bli störd hade jag kunnat gått till grannen. 
But that's life. Idioter måste ju också få finnas.



Den var ju helt klart sevärd, dock måste jag se den en gång till innan jag kan bilda mig en ordentlig uppfattning. Nästa gång jag ska se den kanske jag slipper idioter.
Quidditch var otroligt snyggt, mycket bättre och mycket mer underhållande än det varit i tidigare filmer. Humorn var dessutom väldigt bra och skådespeleriet har blivit mycket bättre. Vissa scener kunde ha gjorts annorlunda. Tänker inte säga vilka, för då spoilar jag.

Hermione Granger  "Hey, she's only interested in you because she thinks you're the Chosen One."
Harry Potter "But I AM the Chosen One. "

Ett citat isn't much of a spoiler, is it?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0