In this place you'll feel there's no hurt or sorrow~

http://www.dn.se/nyheter/varlden/michael-jackson-dod-1.898930

Den 25 juni 2009 är en dag som vi alla kommer att minnas. Igår natt klockan 02.48 fick jag ett sms som löd " Du maria.. Michael Jackson är död :'(".. Jag trodde det var ett elakt skämt. Men... Inte.
Min största barndomsidol finns inte längre med oss. Jag, och många miljoner andra människor sörjer idag Michael "The King of pop" Jacksons tragiska bortgång.
Nyheten har tagit hårt på mig.. Jag har växt upp med hans musik förfan, lyssnat på honom så länge jag kan minnas, har upplevt så fruktansvärt mycket till hans musik.
Liksom många andra har jag också stått framför spegeln och övat på moonwalk till tonerna av Bad, jag har också suttit framför tv:n och blivit vettskrämd när Michael förvandlats till en varulv i Thriller. Han har påverkat alla människor oavsett om dom ville det eller inte! Alla vet vem Michael Jackson är!
Jag har ju upplevt samma saker som alla andra, hört samma låtar som alla andra, sugit åt mig alla hemska ryktena om honom, men ändå så blev jag så grymt chockad.  När jag läste på text tv klockan sex imorse föll tårarna. Jag ville skrika "Men han är ju odödlig, han kan inte dö! En legend dör inte!"
Att han inte finns kvar är för mig ett mysterium. Jag kan inte fatta det. Jag vill inte fatta det. Det kommer inte sjunka in.
Det känns som att det är någonting som fattas, som att någon har tagit en bit av mitt liv och kastat bort det.
Det finns inga mer ord nu. Bara en oändlig saknad.

Kan vi inte alla idag bara glömma "Wacko Jacko"-stämpeln vi satte på honom och istället minnas vilken fantastisk människa han var?
Han är den enda artisten någonsin som har skänkt så mycket pengar till välgörenhet som han gjort. Bara det är värt att nämnas. Hedra honom idag. Har du något elakt att säga.. Håll käften.

Michael "The king of pop" Jackson R.I.P. <3
Du lämnade en hel värld berörd. Sov gott.



Det finns verkligen inga klipp på youtube med bra kvalitet :( ..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0