Hur skulle världen se ut utan skvaller?

"Motsäger jag mig själv? Gott, jag rymmer mångfald" var det en klok människa som sa någon gång för länge sedan. Tyvärr kommer jag inte ihåg vad han eller hon hette, och det är ändå inte relevant.
Och nu tänker jag motsäga mig själv ganska rejält. Och jag tror inte att jag är ensam om att vara sån här...
Just nu sitter jag nämligen och tänker på att det är riktigt skrämmande att det mesta som skrivs om kändisar i tidningar världen över är totalt hämtat ur journalisters fantasi.
Och är det inte rena fantasier så har dem ofta tagit deras ord ur sitt sammanhang och snurrat till dem så att de bytt mening helt och hållet.
Varje gång Robert Pattinson och alla andra kändisar ur samma dimension öppnar en tidning riskerar de att chockeras över de halvsanningar och lögner som fyller spaltcentimeter efter spaltcentimeter. Och ofta är det ganska plågsamt att ständigt behöva stå ut med att bli missuppfattad, felciterad eller jagad av paparazzis vart man än går.
Och självklart tycker man illa om dem som sprider lögnerna. Och självklart tycker man illa om fotografer som inte kan låta känt folk få gå och shoppa eller äta middag ifred!

Ändå står jag där inne på ICA varje fredag när jag fyllt korgen med veckans stora ranson av chips, cola och godis och står och bläddrar i FRIDA, OKEJ, Klick, Fredag, veckans NU osv osv osv. Sjävklart köper jag dessa tidningar ibland, även om jag inte tar dem på särskilt stort allvar. Men nog är det kul att se A-kändisarna med dåliga hårdagar och finnar i hela ansiktet, eller hur? Eller att Kristen Stewart skulle vara gravid med Robert Pattinson, eller att Britney helt plötsligt skulle ha blivit schizofren.

Jag hjälper till och med till att sprida dessa rykten titt som tätt!
För mycket av det jag pratar om är hämtat från just OKEJ eller FRIDA eller andra tidningar som kändisarna hatar som pesten.
Visst är en del sant, men det mesta är nästan alltid bullshit.
Så var står jag egentligen i den här röran?
Kan man hata paparazzis men ändå köpa skvallertidningar?
Motsäger jag mig själv?



Kommentarer
Postat av: Kaisa

ja!



x'D



man läser skvallertidningar för att det är underhållning, kort och gott.

Spelar ingen roll om det är sant eller inte.

2009-09-03 @ 18:51:11
URL: http://flummishbehaviour.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0