En helt vanlig dag, en helt jävla vanlig dag, en helt vanlig jävla dag.

Det känns som att det var ett bra tag sedan jag up updaterade bloggen.
Jag är en dålig bloggare - jag erkänner! Jag antar att jag prioriterar annat före.

Idag är det i alla fall onsdag och jag har haft en sån jävla sjuk huvudvärk i två dagar att jag knappt vet vad som är in och ut längre.
Jag sökte runt för att se vad det kunde vara för någonting.. för vanlig huvudvärk har väl alla haft, en lite molande känsla som går över efter en stund. Men det är inte så den här gången. Mina två alternativ är: Migrän eller
 spänningshuvudvärk.
Symptomen för Migrän är: Kännetecknas av mycket smärtsam pulserande huvudvärk som förvärras av ansträngning. Vanligt är att värken upplevs sitta i ena halvan av huvudet och ibland vandrandes från ena sidan till den andra. Värken kommer i anfall som kan vara i allt från en halvtimme upp till fyra dygn. Många med migrän upplever en förhöjd känslighet mot ljus och ljud.
Smärta i ena halvan av huvudet? No, vi utesluter det.

Symptomen för Spänningshuvudvärk är: Det är vanligt att man har en dov, molande eller tryckande värk, ofta på båda sidorna av huvudet. Man brukar ha ont i återkommande perioder som varar från timmar till dagar.
Kronisk spänningshuvudvärk brukar medföra ömma punkter i hårbotten eller i nacken och ibland i käkmusklerna. man kan också vara allmänt trött, ha gungande yrsel, öronsus och minnes-eller koncentrationssvårigheter.
Här har vi svaret! Är det alltså det här det jag har haft i nästan två års tid? På vardguiden.se kan du läsa mer om mitt problem. Har man haft det i mer än en veckas tid ska man söka läkarvård. Heehe.

Idag har jag bevittnat: 
- Hur det är att spela fotboll på en blöt gräsplan med tjugo personer.
- Hur det är att leka pepparkaksgubbar - the reversed edition -, och hur det är att skratta åt riktigt roliga vurpor i gräset.
- Att Simon kom två timmar för tidigt till skolan för att han kollade fel på schemat. 
- Att Kaisa har tagit bort sin tandställning!
- Att jag var på min första riktiga dramalektion och skrattade nästan ihjäl mig. Folk skrattade även åt mina kommentarer. (ni vet när man sitter i ring och ska göra en saga tillsammans, och man bara får komma på en mening åt gången, och sen ska grannen snabbt som fan säga det första den kommer på?...)
Tydligen var kommentaren "han sköt den" jäkligt rolig, för aldrig har så många människor åt gången skrattat åt mig.. iaf som jag vet om.
- Hur det är att få ordet "NEJ" upptryckt i ansiktet ett antal gånger under en och samma dag. Jag tappade lusten att söka praktik ganska snabbt. Nu har jag dock fixat en - thank god.

And that's pretty much it.
Imorgon kommer mitt inlägg handla om paparazzis. Fridens!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0