Att ha börjat på praktik igen.

Ända sedan jag började på Gymnasiet så har jag hunnit med fyra APU-perioder. Jag är inne på min femte nu, och gör den på Lillsjöskolan. Bringin' back some old memories.
Min gamla lärare Helene är exalterad över att ha mig där, och jag känner mig ganska tillfreds själv om jag får säga det.
Det är massa lärare som känner igen mig vilket är helt sjukt! Hur många år sedan var det jag gick på Lillsjöskolan liksom? Sju år.
På sju år hinner det komma och gå en hel hög med ungar, men ändå så kommer dom ihåg mig... oss kanske jag borde säga.
Jag tror dock att det är skillnad på högstadielärare och låg-och mellanstadielärare. Högstadielärare får nog stå ut med en massa skit dagarna igenom, så dom vill helst låta åren gå förbi fort, medan låg-och mellanstadielärare faktiskt får se barn utvecklas och växa upp. Kanske är det därför som låg-och mellanstadielärare(känns som att jag skrivit det där ordet nog många gånger nu)faktiskt inte bara kommer ihåg ett namn, utan även hur den personen var i skolan och som person.
Det var till och med en lärare igår som blev jätteglad över att se mig och sa att jag såg likadan ut nu som då... men jag kommer inte ihåg att jag haft henne!
Det är sjukt. Sjukt. Sjukt.
Dom kommer ihåg mina bröder, och dom gick där för ÄNNU längre sedan.
Jag blev så glad när Jessica och Helene satt i fikarummet och pratade fint om mina bröder.

Men iaf!
Jag ska befinna mig i 3B's klassrum i tre veckor framöver.
Vi får se hur det slutar.


Nu ska jag försöka sammanställa en önskelista till jul. (Måste börjas i tid)
Och klockan sex är det möte på skolan för min framtida Frankrike-resa.
Jag börjar få panik över det nu. Vill jag ens åka längre? Jag tror inte det ;__;




Kommentarer
Postat av: Kaisa

Ja just fan! Julafton finns ju också!

Fy satan vad jag kommer vara pank tills dess~

HUR FÅR MAN KOLL PÅ SIN JÄKLA EKONOMI MARIA?!!!

2009-09-08 @ 20:59:42
URL: http://flummishbehaviour.blogg.se/
Postat av: Maria

Frågar du mig det som slösade upp 300 spänn fast jag egentligen inte har några pengar att spendera alls? :D

Vi borde lämna bort våra bankomat-kort till någon - så vi inte kommer åt våra pengar själva.

Det måste vara det bästa sättet.

2009-09-11 @ 22:29:04
URL: http://nishikidobsessions.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0