It's thursday again.

Ok, såhär ligger det till just nu:  Jag sitter på skolan och har absolut ingenting att göra på samhällen. ^^;;
Vi fick i uppgift att svara på frågor om "demokrati" och "så styrs Sverige", för att imorgon göra en grupptävling och visa läraren våra kunskaper, och det laget som har flest rätt vinner någonting. O.o Yippie tycker nog de flesta. Godisglasskakorwhatever... För att det är fredag.
But the thing is, jag har redan gjort frågorna klart. Så medan de andra i klassen jobbar på som flitiga hästar, så sitter jag på en stol framför datorn.
Det är visserligen skönt att veta att jag har alla svaren nedskrivna i mitt block redan, och att jag ska läsa på dom ikväll innan jag sover, men det är inte skönt att sitta på en stol och vänta på att tiden ska gå. Tyvärr inte.

Vi har prov på området demokrati och så styrs Sverige den 9 oktober. Precis under den veckan som Kaisa är i Le France.
Antar att mina kvällar kommer bli fyllda av skolarbete och Jdrama.
Last Friends, Attention please!, Zettai Kareshii, Maou, Code blue, ProDai SP, Yuuki, Attention Please! SP, The world of golden eggs (lol)... och sen tror jag det var slut där. Jdrama är en wunderbar uppfinning.(räkna inte med the world of golden eggs där ffs, för garvar jag >.<) Seriöst, dead serious, hontou ni! >.<
Jag kan sitta helt paralyserad och stirra på de episoder som är bra, och sen vänta som en besatt tills veckan efter då ett nytt avsnitt släpps. Hittar man en drama man verkligen gillar blir man så otroligt besviken när den tar slut.
"Redan slut?" tänker man, och då finns det helt plötsligt inget att se framemot längre.
Det är så underbart att det dock sänds flera jdramor under en och samma period av tid, så det finns plenty of options att välja mellan.
Vi avslutade Code blue nyss, och håller på med Maou nu. I oktober kommer Ryo's nya drama, då han spelar en svindlare tillsammans med Nino. Me gillar't. x'3 DUH.
Jag inser själv att jag aldrig kommer hinna att titta klart på alla serier som Kaisa bränner åt mig, men jag ska göra mitt bästa. Gambarimasu~
Kaisa tycker också att jag ska fortsätta på min RyoPiemofic under tiden hon är borta, för att ha någonting att göra. Hur ska det gå till liksom? Jag har slut på idéer och sista gången jag skrev var under sommarlovet.
Kommer knappt ihåg hur jag slutade sist. Det var nog att YamaPi hittade Ryo död i sin lägenhet och skyller allting på sig själv.
Yup. Ryo offed himself. På det mest klichéiga sättet man kan committa suicide på... Wrisca. (wristcut)
Och jag insåg att det var exakt samma sak som hände i Last Friends! XD
Anyway, jag ska i alla fall försöka att öppna dokumentet på datorn hemma och läsa det. Mer än så kan jag tyvärr inte lova.

Det är en fin dag idag igen. Jag gillar hösten på något sätt. Gillar inte kylan den tar med sig, men jag gillar färgerna på träden. Gult, orange, rött.. Det är som att alla löven är guldiga på något sätt.
Just nu är det bra, men jag kommer inte skratta när vintern kommer. För det är fan inte ens roligt.

Kom förresten på en grej igår!
Johnny Depp måste ha druckit vatten ur en ungdomlig källa, eller en magisk fontän för evig ungdom.~
Mannen är förfan 45 bast, men han ser inte ut att vara en dag över 30!
Anledningen till att jag kom på detta, var för att vi såg en film med honom igår på ULS-lektionen.
Gilbert Grape.
Den är visserligen gammal, men dock så underbar.
Jag har sett den säkert över 15 gånger, men det går inte att tröttna på den. Han är en sådan fantastisk skådespelare! Och så extremt het!! >.<
(Att vi alla har dregglat efter Deppan de senaste 20 åren är nog ingen nyhet.. =P)

Aja, nog med babbel nu.
Ijou. Maria deshita.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0