Winchester spazz!

Jag har alltid älskat musik. Jag är omringad av musik all vaken tid av dygnet. Lyssnar jag inte så nynnar jag eller sjunger på någonting. Så har det varit ända sedan jag var liten. Numera när jag lyssnar på viss musik så har jag börjat förknippa den med Supernatural. (Fangirl?) Det är inte bara när jag lyssnar på soundtracket till serien, utan även när jag lyssnar på annan musik.
Vissa textrader, verser eller refränger tycker jag passar in på ze brothers' levnadssituation.
Kaisa gav ett bra exempel för ett tag sedan då vi satt och pratade. Deans låt skulle definitivt kunna vara "Fences" med Paramore.
Varför?
För att textrader som "Don't look up, just let them think there's no other place you'd rather be, and now you can't turn back because this road is all you'll ever have" passar in så jävla bra!

Låten "Demons" med Brian Mcfadden passar utmärkt för Winchester bröderna, liksom "We are broken" med Paramore.


Brian Mcfadden - Demons.

"- Have you ever been lost in a different world, Where everything you once knew is gone
And you find yourself powerless, With everything that exists
You're numb
.

- And life has gone into reverse, re-living every hurt along the way.

- Everything that you fear is calling you and drawing near."



Paramore - We are broken.

" - I've seen worlds that don't belong
My mouth is dry with words I cannot verbalize
Tell me why we live like this.


- 'Cause we are broken
What must we do to restore
Our innocence And oh, the promise we adored
Give us life again
'Cause we just wanna be whole.


- We're at war
We live like this."


Sams skrattgropar. Deans allvarliga ansiktsuttryck. PsychoSam. Deans leende. Brotherly love. Tragik.
Allt det ser jag framför mig nu.
 

Kommentarer
Postat av: Kaisa

Den där låter med Herr. Ex-Westlife var typ liksom asbra, ba hallå! =O

Ne, men seriöst. Den var skitfin.

Och jag har inte ens tänkt på det, men du har rätt. We are broken passar väldigt bra in. Dom kanske borde tänka på Paramore när dom gör säsong fem =P Men jag tvivlar att herr Kripke skulle tillåta sådan modern "skit". Haha.

2009-08-14 @ 18:01:49
URL: http://flummishbehaviour.blogg.se/
Postat av: Maria

Jag vet, det kunde man verkligen inte tro om honom! Former boyband kille som kan sjunga. Resten av låtarna på skivan är verkligen inte bra alls, men den här är det, och den passar in jäkligt bra.

Man kan ju alltid hoppas på att Kripke ändrar sig. Han kanske behöver höra låten först för att fatta att den passar in.

2009-08-14 @ 18:12:39
URL: http://nishikidobsessions.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0