As the two friends wandered through the snow on their way home Piglet grinned to himself, thinking how lucky he was to have a best friend like Pooh. Pooh thought to himself "If the pig sneezes he's fucking dead."

Jag har varit livrädd för svininfluensan i flera veckor. Så fort att någon har nyst eller hostat på bussen eller på stan så har jag trott att bakterierna börjat färdas ut i luften och är på väg mot mig. Jag kan knappt köpa saker som inte har papper runt sig för att jag är rädd att viruset ligger på grejerna och väntar på mig. Det är väldigt jobbigt med frukt tex. Just nu är jag därför extra noga med att bara äta bananer för att inga bakterier kan komma in i skalet. Jag spritar händerna flera gånger om dagen och är extremt noga med att inte gå för nära folk som snörvlar eller har varit förkylda.

Jag har också varit livrädd för vaccinet, trott att jag skulle ramla ihop och bli helt förlamad, få influensan och bli dödssjuk och tvingas få vård på sjukhuset.
Alla skriverier om att folk har dött av vaccinet har gjort mig helt nojjig.
Jag tog dock sprutan idag. Gymnasieelever fick företräde i kön så det tog inte ens fem minuter att komma fram. Men! Var det där verkligen någonting att oroa sig för? Jag tog den för tre timmar sen och jag har inte ens ont i armen. Hmm, ja "biverkningarna drabbar somliga människor" Jag kan inte vara en av de somliga jag då.

*Edit sisådär en timme efter* Nu börjar det göra lite ont i armen, men det känns inte mer som ett blåmärke eller lindgrigare träningsvärk.

Kommentarer
Postat av: kiina

då har du som jag, kände som räningsverk bara, iofs ganska mkt träningsverk nån dag, men inte mer än så :)

2009-11-27 @ 15:09:52
URL: http://enbrutennagel.blogg.se/
Postat av: Maria

Okej! :O Blev det inte mer än så?

Jag kan knappt lyfta min arm utan att det bränner i den :(

2009-11-27 @ 17:31:16
URL: http://nishikidobsessions.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0