Tisdag - "Men jag har ju gjort den till dig!"

Graaah, vad det är UNDERBART att träna! Ärligt talat. Det är en ny Maria som pratar. För några år sedan var idrott och träning det absolut värsta jag visste. Jag ville aldrig vara med på idrotten och definitivt inte Jag och mamma for iväg och jag tog i stenhårt i drygt en timme, och sedan genomgående stretching på det. 
Jag tycker att man känner sig som en helt ny människa efter ett pass, jag känner mig så lugn och avslappnad. Så jag tror jag kommer sova gott inatt. 

Sammanfattning från dagen var det ja?

* Jag vaknade klockan halv 7 imorse och var helt död(vad är det med mig och tisdagar egentligen?!), men jag tvingade mig upp, som vanligt. Jag är duktig på att kliva upp trots att jag egentligen hellre skulle vilja ligga kvar och sova.
Jag blev väl omhändertagen av the kids, och jag hjälpte till lite med skoljobb. Under förmiddagsrasten skulle Helene ha morgonmöte med resten av lärarna, jag fick inte vara med. Istället fick jag luta mig tillbaka i soffan och läsa ur Snabba Cash, den är snart slutläst och den är så jävla bra! Jag kunde aldrig tro att jag skulle gilla en bok som handlade om kriminalitet, slagsmål, knarkhandel och trasiga familjeband. Och speciellt inte på svenska! Men författaren är ett geni! Jens Lapidus - I kneel in front of you. 

* Barnteatern som befann sig i Lillsjöskolans gympasal hette Pyjamas och kom ursprungligen från Blekinge. Deras hemsida kan hittas här.
Man är ju van vid att barnteatrar ska vara ytterst tråkiga och töntiga, men faktiskt... faktiskt så var skämten så pass roliga att tom jag skrattade. Det var en perfekt teater, som både vuxna och barn kan uppskatta. Med skämt som: "Men man kan ju inte få karies i hjärnan heller!"
"Nej, men man kan få kranies"
gör det omöjligt att inte dra på smilbanden. Sen var ju killen i mitten på bilden så charmig att det gjorde ont.

 

* Efter skolans slut så sa jag på förslag att jag skulle följa med barnen till Juniorerna - ett substitut istället för fritids. Där får dom baka, pyssla och leka så mycket dom vill tills det är dags att gå hem. 
Barnen blev eld och lågor av mitt förslag! "Ja ja ja ja!"
Jag följde med dit, och där borta blev det hur mycket skratt som helst! Åh, dom gör mig så glada. Så sjukt roliga och sjukt gulliga. 
Jag satt med och pysslade, busade och blev bjuden på nybakta kakor. Mycket underbart. Jag önskar jag kunde stanna kvar i den där klassen för alltid.



Dagens verk. I'll call him Sam. 


Nu ska jag krypa ner i soffan med massvis av frukt och måla mina naglar. Får se om jag uppdaterar mer ikväll, annars säger jag godnatt nu. Sov sött.


Kommentarer
Postat av: Kaisa

naw =3 gulligt inlägg.

bra att du gick b.o.f. seriöst.

2010-02-02 @ 22:20:48
URL: http://flummishbehaviour.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0