Tisdag - Ve och fasa!

Jag vaknade upp väldigt ovilligt idag för jag visste vad som väntade mig. Jag ville helst begrava mig under täcket och ligga och titta på How I met your mother eller nån Jdrama eller vadsomhelst för att glömma världen där ute.
Jag ville inte. Ville inte. Ville inte. Ville inte.
För det jag visste skulle hända orsakade smärta i hela kroppen på mig. 
Sällan låter orden "bedövning" och "borra" trevliga, och de låter definitivt inte trevliga tillsammans. Och det var precis det jag skulle göra... Bedöva, borra och laga hos tandläkaren. Buhuuuu. 

Jag kom in i rummet, såg den blåa stolen och kände lukten av desinfektion... jag ville vända. 
Men tandläkaren var inget sadistiskt svin, utan hon var jättetrevlig och frågade efter varje moment om det gick bra. 
Hon frågade även om jag var intresserad av tandställning. Jag visste inte vad jag skulle svara (Det är inte mitt fel att jag har gluggar, det är deras fel), så på något sätt mumlade jag mig ur diskussionen genom att säga "Njaeee, asså jag stör mig inte på dom egentligen". Fast nu i efterhand undrar jag om jag inte skulle ha tagit chansen när det skulle vara gratis.

Borde jag ha sagt ja när hon frågade eller inte?


Jag blir rädd när jag tänker på att ha metall i munnen som ska få tänderna att dra ihop sig i två år, som dessutom kan vara mycket smärtsamt, men ändå blir jag nyfiken på resultatet.



För tre timmar sen fick jag bedövningen och den har inte försvunnit ännu. Borde jag börja oroa mig?

Kommentarer
Postat av: Kaisa

du skulle sagt jaaaa! =O

2010-03-09 @ 18:52:35
URL: http://flummishbehaviour.blogg.se/
Postat av: kiina

sv: maria lönnborg hahaha xD

2010-03-09 @ 21:04:37
URL: http://enbrutennagel.blogg.se/
Postat av: kiina

jag har aldrig tänkt på att du skulle behöva tandställning, men när du får chansen till gratis så ta den:)

visste du att jag haft det? :P skulle ha ca 2 år, hade 1,5. Spände var 6te vecka unjefär och hade ont i en vecka då.

kan du leva med det så go for it, fast du har ju mkt finare tänder än jag hade innan så det är ju inte nödvändigt ;)

2010-03-09 @ 22:17:16
URL: http://enbrutennagel.blogg.se/
Postat av: Tobias

tack :D jag älskar den!

2010-03-09 @ 23:36:34
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0